خدمات مادرمانهای فیزیوتراپیفیزیوتراپی دست

درمان قطعی بیماری آرنج تنیس بازان با شاک ویو

درمان قطعی بیماری آرنج تنیس بازان با شاک ویو

اگر برای مدت طولانی تنیس بازی کرده اید، احتمالاً با بیماری”آرنج تنیس بازان” یا همان تنیس البو آشنا هستید، آسیبی که به تاندون موجود در قسمت خارجی آرنج وارد می شود. آرنج تنیس بازان نوعی تاندونیت (التهاب تاندون) است که عموماً در اثر استفاده بیش از حد از عضلات مچ دست رخ می دهد.
در صورت ابتلا به تنیس البو، می دانید که چقدر دردناک و خسته کننده است.البته این مشکل اغلب تا زمانی که زندگی روزمره و روال فردی شما را مختل نکند، جدی گرفته نمی شود. بیماری آرنج تنیس بازان حتی می‌تواند شما را تحت فشار بگذارد تا در صورت عدم درمان، تعدادی از فعالیت‌های خود را متوقف کنید. شناخت علایم بیماری در مراحل اولیه می‌تواند در تسهیل روند بهبودی سریع، بدون آسیب و غیرقابل برگشت بسیار مهم باشد.

درمان آرنج تنیس بازان با شاک ویو درمان قطعی بیماری آرنج تنیس بازان با شاک ویو - 1 3 1024x683 - درمان قطعی بیماری آرنج تنیس بازان با شاک ویو

خوشبختانه، اکنون یک درمان قطعی برای این مشکل وجود دارد: درمان با شاک ویو برای آرنج تنیس بازان. این درمان نه تنها سریع و مفید است، بلکه نیازی به جراحی یا زمان بهبودی طولانی ندارد. اگر با درد مزمن ناشی از آرنج تنیس بازان دست و پنجه نرم می کنید و می خواهید روشی برای بازگشت سریع به زمین بازی داشته باشید، به خواندن ادامه دهید تا مطالبی که در رابطه با شاک ویو تراپی برای آرنج تنیس بازان است را یاد بگیرید.

شاک ویو تراپی چیست؟

شاک ویو تراپی روشی برای درمان قطعی آرنج تنیس بازان، آسیب های مزمن تاندون و آسیب های مختلف مفصلی یا عضلانی است. شاک ویو یک روش درمانی غیر تهاجمی است که از طریق استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا که به امواج فشاری تبدیل می‌شوند، اعمال می گردد. این امواج به داخل بافت‌های نرم حرکت می‌کنند.
این امواج صوتی سبب ایجاد پارگی‌های بسیار کوچک در تاندون نزدیک آرنج می‌شوند. این پارگی ها باعث رشد کلاژن جدید شده و در نتیجه سبب ترمیم بافت، تسکین درد و افزایش حرکت بدون ایجاد بافت اسکار می‌شود.

درمان با امواج شاک ویو دقیقاً چگونه عمل می کند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، دستگاه شوک ویو از امواج صوتی با شدت بالا برای ورود به بدن استفاده می کند. امواج صوتی شاک ویو درمانی بسیار شبیه به امواجی است که در طی اولتراسوند تراپی استفاده می شود.

درمان قطعی بیماری آرنج تنیس بازان با شاک ویو - 2 3 - درمان قطعی بیماری آرنج تنیس بازان با شاک ویو

تفاوت بزرگ هنگام مقایسه آنها این است که امواج اولتراسوند طول موج بسیار طولانی تری نسبت به امواج صوتی موج شاک ویو دارند. امواج صوتی درمان شاک ویو به طور قابل توجهی کوتاه تر هستند و فرکانس بالاتری دارند، به این معنی که می توانند بسیار عمیق تر در عضله نفوذ کنند.
هنگامی که این امواج به بافت آسیب دیده نفوذ می کنند، پارگی های کوچکی در تاندون یا بافت نزدیک آرنج ایجاد می کنند که باعث می شود تمام کلاژن های جدید ایجاد شده و تاندون آسیب دیده بازسازی شوند و در نتیجه باعث کاهش ناراحتی و افزایش انعطاف پذیری بافت می شود.
این درمان با دستگاهی شبیه به تفنگ اعمال می‌شود که درمان با شوک ویو را فقط به بافت‌های هدف در محل آسیب محدود می‌کند. با استفاده از این روش درمانی علاوه بر رشد کلاژن، جریان خون بهبود یافته، خون رسانی به ناحیه آسیب دیده را افزایش می دهد و مواد مغذی حیاتی را برای بهبود بافت به ارمغان می آورد.

مزایای درمان شاک ویو برای آرنج تنیس بازان

درمان شاک ویو برای آرنج تنیس بازان مزایای زیادی در مقایسه با سایر روش های درمانی دارد، از جمله:
درمانی موثر و مفید است: درمان شوک ویو یک درمان اثبات شده و موثر برای بیماری آرنج تنیس بازان است. میزان موفقیت بهبودی پس از درمان با شوک ویو برای آرنج تنیس بازان از ۹۵٪ فراتر می رود.
درمانی بدون نیاز به جراحی است: بسیاری از افراد از امتحان هر نوع درمانی که نیاز به جراحی دارد، می ترسند. همین ترس می تواند باعث تاخیر در درمان شود. خوشبختانه، شاک ویو درمانی برای بیماری آرنج تنیس بازان است که مستلزم جراحی نیست. در عوض، یک درمان کاملا غیر تهاجمی است.
درمانی بدون اثرات منفی قابل توجه است: درمان با شاک ویو برای آرنج تنیس بازان دارای عوارض جانبی بسیار کمی است. تنها عارضه نامطلوب درمان شاک ویو، درد خفیف و التهاب در محل درمان است.
طول درمان تنیس البو کوتاه می شود: شاک ویو تراپی برای آرنج تنیس بازان یک درمان سریع است که ممکن است در چندین نوبت یک ساعته انجام شود. این دوره درمان کوتاه به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که طول درمان تنیس البو بیش از حد ادامه نمی یابد.
درمان قطعی بیماری آرنج تنیس بازان با شاک ویو - 3 3 - درمان قطعی بیماری آرنج تنیس بازان با شاک ویو

هزینه درمان با امواج شوک چقدر است؟

هزینه درمان با شاک ویو برای آرنج تنیس بازان می تواند بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان در هر جلسه متفاوت باشد. میانگین هزینه هر جلسه درمان در حدود ۳۵۰ هزار تومان است. این هزینه فقط یک تخمین است، زیرا هزینه های درمان با شوک ویو بسته به میزان استفاده از دستگاه (تعداد شاک های اعمال شده) و پوشش بیمه نامه شما متفاوت است.

برخلاف سایر روش‌های درمانی آرنج تنیس بازان، مانند بریس‌ها، تزریق‌ها و تمرین‌های فیزیوتراپی، شاک‌ویو تراپی همیشه مستلزم هزینه‌های اضافی نیست. اگر پوشش بیمه پزشکی دارید، می‌توانید از کلینیک فیزیوتراپی خود بپرسید که آیا بیمه شما درمان‌ها آرنج تنیس بازان با امواج شاک ویو را می پذیرد یا خیر.
اگر بیمه درمانی ندارید، همچنان می توانید برای درمان به کلینیک مراجعه کنید. هزینه درمان بسته به کلینیکی که به آن مراجعه می کنید متفاوت خواهد بود. همچنین می‌توانید در مورد هر گونه طرح پرداخت یا برنامه کمک مالی ارائه شده توسط کلینیک برای ارزان‌تر کردن این روش، سوال کنید.

چگونه یک فیزیوتراپی واجد شرایط درمان شوک ویو انتخاب کنیم؟

مانند سایر خدمات مرتبط با سلامت، مهم است که در مورد انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی واجد شرایط شاک ویو تراپی تصمیم بگیرید. قبل از مراجعه به یک مرکز فیزیوتراپی خاص، مطمئن شوید که دارای مجوز است. هنگام انتخاب یک متخصص درمان شوک ویو از این استانداردها پیروی کنید:
تجربه بیماران قبلی: بهترین راه برای پی بردن به تجربه بیماران قبلی این است که در فضای وب بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا هر یک از مراکز درمانی توسط بیماران دیگر ارزیابی شده اند یا خیر. سپس نظرات بیماران قبلی در مورد آن مرکز را بررسی کنید.
تجربه درمان آرنج تنیس بازان: بهترین متخصصان درمان شاک ویو، تجربه درمان تنیس البو و سایر انواع تاندونیت ها و آسیب ها را دارند.
سایر خدمات: مراقب باشید که مرکزی را انتخاب کنید که خدماتی بیش از درمان با امواج شوک را برای شما اجرا کند. برخی از مراکز امکانات ریگری همانند فیزیوتراپی و سایر خدماتی را ارائه می دهند که می تواند به بهبود زودتر آرنج تنیس بازان شما کمک کند.
سخن آخر:

آیا درمان شاک ویو برای شما مناسب است؟

اگر به بیماری آرنج تنیس بازان مبتلا هستید و سعی می کنید راهی برای بهبود سریع و بدون جراحی این ناراحتی بیابید، درمان شاک ویو می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان با شاک ویو برای آرنج تنیس بازان و رزرو نوبت با مرکز فیزیوتراپی نزدیک خود تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری؟ با ما گفتگو کن