درمانهای فیزیوتراپیفیزیوتراپی کمر

روش های درمان کمر درد

کمر درد روش های درمان کمر درد - 980923 1 - روش های درمان کمر درد
برای بهبود کمردرد بهتر بخوابید
هنگامیکه شما کمردرد دارید، ممکن است که خوابیدن دشوار باشد. این یک چرخه معیوب است، زیرا زمانیکه شما خوب نخوابید، ممکن است کمردرد شما بدتر شود. خوابیدن در یک وضعیت نامناسب نیز می تواند کمردرد را بدتر کند. سعی کنید به پهلو بخوابید و یک بالش مابین زانوهایتان قرار دهید تا ستون فقرات در یک وضعیت طبیعی قرار بگیرد و فشار روی کمر کاهش یابد. در صورتیکه میخواهید طاق باز بخوابید، بالشی زیر زانوها بگذارید. اطمینان بیابید که روی تشکی که تا حد تحمل تان سفت است می خوابید.
کمردرد و وضعیت بدنی شما روش های درمان کمر درد - 980923 2 - روش های درمان کمر درد
کمردرد و وضعیت بدنی شما
قوز کردن برای شما مضر است. وضعیت بدنی نا مناسی سبب بدتر شدن کمردرد شما به ویژه اگر شما برای مدت زمان های طولانی می نشینید، می شود. در حالیکه شانه هایه تان شل می باشند و بدن تان از پشت به پشتی صندلی تان تکیه داده است، صاف بنشینید. یک حوله لوله شده یا یک بالشتک بین قسمت پایینی کمر و صندلی تان قرار دهید. کف پاهایتان را صاف روی زمین بگذارید.
داروهای کمردرد که برای تهیه آنها نیازی به نسخه نیست روش های درمان کمر درد - 980923 3 - روش های درمان کمر درد
داروهای کمردرد که برای تهیه آنها نیازی به نسخه نیست
در اغلب موارد برای تسکین درد کمر دو دسته دارویی بدون نسخه وجود دارد: داروهای ضدالتهابی غیر استروییدی و استامینوفن. هر دو دسته دارای مقداری عوارض جانبی هستند و ممکن است برخی افراد نتوانند آنها را مصرف کنند. قبل از مصرف مسکن ها با پزشک خود مشورت کنید. و انتظار نداشته باشید که مصرف داروها به تنهایی بتواند مشکل درد شما را حل کند. مطالعات نشان داده اند که برای بهبود کمر درد شما احتمالا به بیشتر از یک نوع درمان نیاز دارید.
تجویز مسکن های جهت بهبود کمردرد روش های درمان کمر درد - 980923 4 - روش های درمان کمر درد
تجویز مسکن های جهت بهبود کمردرد
ممکن است برخی از افراد برای کمک به دردشان نیازمند داروهای ضد التهابی قوی یا مخدرها باشند. در صورتیکه شما داروهای دیگری نیز مصرف می کنید مهم است با یک پزشک یا داروساز مشورت نمایید. امکان دارد که پزشک جهت رفع اسپاسم دردناک عضلانی، داروهای شل کننده عضلانی نیز تجویز کند.
داروهای ضد افسردگی روش های درمان کمر درد - 980923 5 - روش های درمان کمر درد
داروهای ضد افسردگی
حتی اگر شما افسرده نباشید، ممکن است پزشک شما برای تان داروهای ضد افسردگی به عنوان بخشی از درمان کمردرد تجویز کند. چگونگی تاثیر داروهای ضد افسردگی در تسکین دردهای مسکن مشخص نیست. تصور بر آن است که اثر داروهای ضد افسردگی روی گیرنده های شیمیایی می تواند پیام های درد در بدن را متاثر سازد.
انجام فیزیوتراپی روش های درمان کمر درد - 980923 6 - روش های درمان کمر درد
انجام فیزیوتراپی
فیزیوتراپیست ها به شما چگونه نشستن، راه رفتن و حرکت به نحوی که ستون فقرات شما در راستای مناسبی قرار بگیرد و فشار روی کمرتان کاهش یابد را آموزش می دهند. آنها همچنین به شما ورزشهای مخصوصی آموزش می دهند که تقویت کننده عضلات مرکزی بدن می باشد. عضلات مرکزی عضلاتی هستند که از کمر حمایت می کنند. عضلات مرکزی قوی یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از کمردرد در آینده می باشد. مطالعات نشان داده اند زمانیکه قدرت، انعطاف پذیری و تحمل عضلات شما افزایش یابد کمردرد کاهش می یابد. البته رسیدن به این هدف نیاز به زمان دارد. فیزوتراپیست شما همچنین با استفاده از درمان هایی همانند گرما، سرما یا تحریکات الکتریکی اعصاب که در ادامه به آنها اشاره شده است به بهبود کمردردتان کمک می کند.
کمر دردناک را استراحت ندهید روش های درمان کمر درد - 980923 7 - روش های درمان کمر درد

کمر دردناک را استراحت ندهید
در گذشته پزشک ها معمولا برای کمر درد استراحت تجویز می کردند. اما امروزه ما می دانیم که بی حرکت خوابیدن یکی از بدترین کارهایی است که شما می توانید انجام دهید. این کار کمردرد شما را بدتر می کند و منجر به مشکلات دیگر می شود. در صورت بروز کمر درد برای بیشتر از یک یا دو روز استراحت نکنید. لازم است که از تخت جدا شوید و به آرامی شروع به حرکت کنید. یکی از موثرترین روش ها جهت بهبود سریع کمردرد ورزش کردن است. راه رفتن، شنا کردن، یا انجام یوگا را امتحان کنید.
استفاده از یخ یا گرما برای کاهش کمر درد روش های درمان کمر درد - 980923 8 - روش های درمان کمر درد
استفاده از یخ یا گرما برای کاهش کمر درد
استفاده منظم از یخ (سرما) روی ناحیه دردناک کمر شما می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از آسیب کمک کند. از این روش برای چندین مرتبه در روز و هر مرتبه حداکثر 20 دقیقه استفاده کنید. کیسه یخ را در یک حوله نازک بپیچید تا از پوست شما محافظت کند. چند روز پس از آسیب، دیگر از گرما استفاده کنید. از یک کیسه گرمایی برای کمک به شل کردن عضلات تان و افزایش جریان خون به ناحیه مبتلا استفاده کنید. شما می توانید حمام گرم را برای کمک به شل سازی امتحان کنید. به منظور پیشگیری از سوختگی و آسیب بافتی هرگز روی کیسه گرما نخوابید.
استفاده از درمان ها دستی برای درمان کمر درد روش های درمان کمر درد - 980923 9 - روش های درمان کمر درد
استفاده از درمان ها دستی برای درمان کمر درد
آیا به راستی ماساژ کمر درد را بلافاصله سبک می کند؟ یک مطالعه اخیر نشان داد در افراد مبتلا به کمر درد مزمن ماساژ هفته ای یک بار برای مدت 10 هفته، درد و عملکرد را بهبود می بخشد. اثرات سودمند آن برای حدود 6 ماه باقی می ماند اما پس از یک سال تدریجا کاهش می یابد. یکی دیگر از درمان های دستی، مانیپولاسیون فقرات است. در صورتیکه توسط یک فیزیوتراپیست متخصص انجام شود، مانیپولاسیون می تواند مشکلات ساختاری فقرات را بهبود دهد و تحرک از دست رفته آن را بازگرداند.
تحریک عصب برای درمان کمر درد روش های درمان کمر درد - 980923 10 - روش های درمان کمر درد
تحریک عصب برای درمان کمر درد
استفاده از روش های تحریک اعصاب برای کاهش کمر درد مزمن توسط فیزیوتراپیست ها متداول می باشد. ممکن است که فیزیوتراپیست شما لازم بداند که از آکوپانچر (طب سوزنی) برای بهبود کمر درد استفاده کند. تحریک عصبی از روی پوست یا همان تنس روشی است که پالس های الکتریکی خفیف به اعصاب وارد می شود تا سیگنال های ورودی درد به مغز را بلوک سازد.

روان درمانی برای بهبود کمر درد روش های درمان کمر درد - 980923 11 - روش های درمان کمر درد
روان درمانی برای بهبود کمر درد
شاید به نظر عجیب بیاید که برای درمان کمر درد ویزیت روان شناسی لازم است. اما تحقیقات ثابت کرده اند که درمان شناختی رفتاری در کوتاه مدت و بلند مدت در بهبود کمر درد مزمن بسیار مفید می باشد. به طور مثال در روش درمانی به منظور تغییر شیوه ای که بیماران به افزایش تحرک بدنی پاسخ دهند، نحوه تفکر افراد مبتلا به کمر درد در مورد فعالیت بدنی و اینکه چرا آنها از فعالیت بدنی اجتناب می کنند مورد بررسی قرار می گیرد. افرادی که از این روش درمانی استفاده کرده اند کاهش قابل ملاحظه در درد و ناتوانی شان داشته اند.
تزریقات داخل ستون فقرات برای کمر درد روش های درمان کمر درد - 980923 12 - روش های درمان کمر درد
تزریقات داخل ستون فقرات برای کمر درد
امکان دارد که پزشک شما برای کاهش کمر درد به شما تزریق داخل مفصلی را توصیه کند. انواع متعددی از تزریقات وجود دارند که پزشک متخصص در تسکین درد ممکن است استفاده کند. به طور مثال تزریق کورتیکواسترویید می تواند التهابی را که سبب درد شده است را بکاهد. بسته به نوع تزریق، پزشک شما تعداد و مقدار دارو در سال را محدود می کند تا از اثرات جانبی احتمالی داروها پیشگیری نماید.
جراحی کمر روش های درمان کمر درد - 980923 13 - روش های درمان کمر درد
جراحی کمر
در صورتیکه دیسک بیرون زده بر روی یک عصب فشار بیاورد ممکن است که جراح برای برداشتن مقداری از مواد دیسک توصیه به برداشتن دیسک (جراحی دیسکتومی) کند. جراحی پیشنهادی دیگر ممکن است لامینکتومی باشد. در لامینکتومی از ناحیه ای که در آنجا فشار روی اعصاب یا نخاع وجود دارد، فشارزدایی می شود. برای کمک به با ثبات سازی ستون فقرات، ممکن است چسباندن مهره ها به هم انجام شود. همانند تمام عمل های جراحی، جراحی کمر نیز همواره خطرهایی به همراه دارد و برخی مواقع موفقیت آمیز نیست. بنابراین جراحی کمر باید به عنوان آخرین گزینه در درمان کمر درد مد نظر قرار گیرد.