درمان های خانگیدرمانهای فیزیوتراپیفیزیوتراپی کف لگنفیزیوتراپی کمرفیزیوتراپی گردن

برای کمردرد چه بخوریم

برای رفع کمردرد چه بخوریم

بدن ما از مواد مغذی موجود در غذایی که می خوریم برای نگهداری و تعمیر خود استفاده می کند، بنابراین ضروری است که بهترین مواد را به آن بدهیم تا با آنها کار کنند. اگر به دنبال این هستید که برای کمردرد چه بخورید و می خواهید بدانید چه تغییراتی می توانید در تغذیه خود ایجاد کنید، اتخاذ یک رژیم غذایی ضد التهابی برای بهبود کمردرد اولین قدم عالی است.

برای کمردرد چه بخوریم - 1 2 - برای کمردرد چه بخوریم

برخی ریزمغذی ها به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند و پاسخ التهابی بدن شما را کاهش می دهند. یک رژیم غذایی کم التهاب بر غذاهای غنی از آن ویتامین ها و مواد معدنی تاکید دارد و در عین حال مصرف غذاهایی که باعث التهاب می شوند را کاهش می دهد.

شما می توانید از این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بهترین غذا برای دیسک کمر چیست و دانستن اینکه چه غذاهایی برای دیسک کمر مضر است، استفاده کنید.

رژیم غذایی شما چگونه می تواند بر کمردرد تأثیر بگذارد؟

رژیم غذایی شما نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و افزایش یا کاهش التهاب دارد.

در ایالات متحده، ۳۹ درصد از بزرگسالان گزارش کردند که کمردرد مکانیکی یا غیر اختصاصی را تجربه کرده اند. کمردرد مکانیکی در ستون فقرات از جمله دیسک ها و بافت های اطراف قابل ردیابی است. کمردرد غیر اختصاصی، دردی که نه شما و نه پزشکتان نمی‌توانید به طور قطع علت آن را بیابید و اغلب با التهاب مزمن مرتبط است.

چه چیزی باعث التهاب می شود؟

هنگامی که آسیب یا عفونت دارید، سیستم ایمنی بدن شما گلبول های سفید خون را به محل می فرستد. در پاسخ به آسیب جریان خون در این ناحیه افزایش می یابد و باعث گرمی و قرمزی می شود که ما به عنوان التهاب تشخیص می دهیم. این فرآیند باید پس از بهبود عفونت یا آسیب متوقف شود. با این حال، گاهی اوقات سیستم ایمنی هرگز سیگنال خاموش شدن را دریافت نمی کند که منجر به التهاب مزمن می شود.

در حالی که می توانید برای بررسی التهاب درخواست آزمایش خون بدهید، اما آزمایش خون نمی تواند به شما بگویند که التهاب حاد یا مزمن است. بهترین راه برای مراقبت از التهاب مزمن این است که پزشک شما علائم بیماری های مرتبط با التهاب مانند بیماری قلبی، دیابت و آرتریت را بررسی کند.

برخی از غذاها می توانند بر پاسخ التهابی و سیستم ایمنی شما تأثیر بگذارند و درد شما را افزایش یا کاهش دهند. بهتر است از غذاهایی که باعث آزاد شدن نشانگرهای التهابی می شوند اجتناب کنید.

قبل از اینکه یک رژیم غذایی جدید را امتحان کنید، مطمئن شوید که با خطرات و مزایای احتمالی آن آشنا هستید.

برای کمردرد چه بخوریم - 2 2 - برای کمردرد چه بخوریم

رژیم کتوژنیک برای کمردرد

کاهش کربوهیدرات بخشی ضروری از یک رژیم غذایی ضد التهابی است. با این حال، قبل از انتخاب رژیم کتو برای کمردرد خوب فکر کنید. این رژیم غذایی اغلب سرشار از چربی های اشباع شده است که سبب افزایش التهاب می شوند و برای کمردرد مضر می باشند.

رژیم غذایی برای توقف فشار خون بالا

رویکردهای غذایی برای توقف غذایی فشار خون بالا، مواردی که می توانند باعث التهاب شوند، مانند شکر و غذاهای فرآوری شده را محدود می کند. این نوع رژیم غذایی بهترین غذاها برای دیسک کمر هستند.

رژیم غذایی مدیترانه ای

با طیف گسترده ای از غذاهای کامل و فرآوری نشده، رژیم مدیترانه ای یک گزینه سالم است که اکثر مردم به راحتی به آن پایبند هستند. تاکید این رژیم بر ماهی نیز منبعی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

بهترین رژیم غذایی برای کمردرد مزمن رژیمی است که ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن را فراهم کند.

بهترین غذا برای دیسک کمر

با اطمینان از دریافت ویتامین ها و مواد معدنی که باعث تقویت کمر و سیستم ایمنی بدن می شوند، یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش کمردرد اتخاذ کنید.

برای کمردرد چه بخوریم - 3 2 - برای کمردرد چه بخوریم

غذاهای حاوی کلسیم برای درمان کمردرد بخورید

کلسیم به طور گسترده ای برای تقویت استخوان های سالم و حفظ توده استخوانی شناخته شده است. همراه با ویتامین دی، کلسیم می تواند به قوی نگه داشتن استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.

برای درمان کمردرد غذاهای غنی از کلسیم بخورید. مانند موارد زیر:

شیر

پنیر

ماست

حبوبات

بادام

پرتقال

برای کمردرد چه بخوریم - 4 2 - برای کمردرد چه بخوریم

غذاهای حاوی ویتامین دی برای درمان کمردرد بخورید

ویتامین دی، شریک کلسیم در حفظ سلامت استخوان است. سطوح کافی ویتامین دی به بدن شما اجازه می دهد تا به جای اینکه کلسیم را از استخوان های شما جذب کند،  کلسیم را از رژیم غذایی شما بگیرد.

از آنجایی که ویتامین دی به طور طبیعی فقط در تعداد کمی از غذاها وجود دارد، بسیاری از افراد آن را از طریق گذراندن وقت در آفتاب یا مصرف مکمل های غذایی دریافت می کنند.

شما همچنین می توانید ویتامین دی را با مصرف مواد زیر به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

ماهی چرب

زرده تخم مرغ

جگر

برای کمردرد چه بخوریم - 5 1 - برای کمردرد چه بخوریم

غذاهای حاوی منیزیم برای درمان کمردرد بخورید

منیزیم نقش های مختلفی در بدن دارد که یکی از مهم ترین آنها کمک به فعال سازی ویتامین دی است. این ماده معدنی یک ماده ضروری برای تنظیم کلسیم مورد نیاز برای حفظ سلامت استخوان ها می باشد. منیزیم در کنار ساختن تراکم استخوان، به شل سازی عضلات در حال انقباض کمک می کند. منیزیم کافی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پشتیبان ستون فقرات ضروری است.

با این حال، رژیم غذایی استاندارد ایالات متحده تنها حدود ۵۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم را تامین می کند.

برای درمان کمردرد غذاهای حاوی منیزیم بخورید. مانند موارد زیر:

آووکادو

ماهی

موز

غلات کامل

برنج قهوه ای

قارچ

سبزیجات با برگ سبز

غذاهای حاوی ویتامین کا برای درمان کمردرد بخورید

ویتامین کا به کاهش نشانگرهای التهابی کمک می کند و آن را به بخشی مهم از یک رژیم غذایی کم التهاب برای کمردرد تبدیل می کند.

ویتامین کا به طور طبیعی به دو شکل وجود دارد. ویتامین کا۱ در گیاهان و ویتامین کا۲ در محصولات حیوانی، لبنیات و غذاهای تخمیری یافت می شود. برای درمان کمردرد غذاهای حاوی ویتامین کا بخورید مانند موارد زیر:

اسفناج

چغندر

پنیر

جگر

برای کمردرد چه بخوریم - 6 - برای کمردرد چه بخوریم

برای درمان کمردرد غذاهای حاوی ویتامین سی بخورید

احتمالاً می دانید ویتامین سی برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است. ویتامین سی تشکیل آنتی بادی و تولید گلبول های سفید را تشویق می کند. همچنین یک عنصر ضروری برای تشکیل کلاژن است وبه التیام آسیب‌ تاندون‌ها، عضلات، رباط‌ها و دیسک‌ها کمک می‌کند.

برای درمان کمردرد غذاهای حاوی ویتامین سی بخورید. منابع خوب ویتامین سی عبارتند از:

توت فرنگی

میوه های خانواده مرکبات

کیوی

گوجه فرنگی

فلفل دلمه ای

اسفناج

سیب زمینی های شیرین

برای درمان کمردرد غذاهای حاوی کلاژن بخورید

کلاژن غضروف ها، استخوان ها، رباط ها و تاندون ها را می سازد و به انعطاف پذیری آنها کمک می کند. همچنین مکانی برای چسبیدن کلسیم را فراهم می کند و به حفظ استحکام استخوان کمک می کند.

شما می توانید غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که کلاژن را مستقیماً تامین کند یا حاوی موادی باشد که بدن شما برای تولید کلاژن به آنها نیاز دارد.

غذاهایی که حاوی کلاژن هستند یا به تولید کلاژن کمک می کنند عبارتند از:

جوجه

سفیده تخم مرغ

توت ها

میوه های خانواده مرکبات

سیر

لوبیا

سبزیجات

گوجه فرنگی

بادام هندی

برای درمان کمردرد غذاهای حاوی پروتین بخورید

پروتئین ها بلوک های ساختمانی ضروری برای استخوان، بافت نرم وغضروف هستند. آنها همچنین از سیستم گوارشی محافظت و آن را تقویت می کنند و آمینو اسیدهای مورد نیاز سیستم ایمنی را برای ایجاد آنتی بادی فراهم می کنند.

برای داشتن یک رژیم غذایی ضد التهابی، پروتئین های گیاهی یا ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ را انتخاب کنید.

پروتئین های گیاهی و ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ شامل موارد زیر هستند:

عدس

نخود

لوبیا سیاه

ماهی سالمون

نوعی ماهی پهن بزرگ

ماهی خال مخالی

برای درمان کمردرد غذاهای حاوی ویتامین بی بخورید

افزایش ویتامین بی به بهبود سلامت استخوان ها و مبارزه با التهاب کمک می کند. ویتامین بی۱۲ یک جزء ضروری در ساخت استخوان ها و تشکیل گلبول های قرمز در مغز استخوان است، در حالی که ویتامین بی۶ به کاهش التهاب کمک می کند.

با افزودن این مواد غذایی به رژیم غذایی خود، مصرف ویتامین بی خود را افزایش دهید:

سبزیجات

حبوبات

مخمر تغذیه ای

دانه های آفتابگردان

ماهی قزل آلا

ماهی سالمون

گوشت گاو

شیر

تخم مرغ

برای درمان کمردرد غذاهای حاوی آهن بخورید

آهن به تولید کلاژن  فعال کردن ویتامین دی کمک می کند. همچنین به بدن شما کمک می کند هموگلوبین تولید کند، بخشی از گلبول های قرمز خون که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کند و برای یک سیستم ایمنی قوی حیاتی است.

شما می توانید آهن را در موارد زیر پیدا کنید:

لوبیا

عدس

گوشت قرمز

جوجه

بوقلمون

آجیل

برای کمردرد چه بخوریم - 7 - برای کمردرد چه بخوریم

چه غذاهایی برای دیسک کمر مضر است

همانطور که برخی از غذاها می توانند به کاهش التهاب کمک کنند، برخی دیگر نیز می توانند التهاب را افزایش دهند. همانطور که یک رژیم غذایی ضد التهابی برای کمردرد خود ایجاد می کنید، این غذاها و مواد را کاهش دهید یا از مصرف آنها اجتناب کنید:

کربوهیدرات های تصفیه شده: نان سفید- ماکارانی سفید-کیک و شیرینی

غذاهای سرخ شده