خدمات مادرمانهای فیزیوتراپیفیزیوتراپی پا

پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

معرفی ۱۱ پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

پماد برای پیچ خوردگی مچ پا پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - pichkhordegi pa - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

پس از ابتلا به پیچ خوردگی برای تسکین درد و ورم مچ پا، شما می توانید از پماد پیچ خوردگی مچ پا استفاده کنید. پماد های مختلفی برای پیچ خوردگی مچ پا وجود دارند. استفاده از این پمادها در کنار انجام سایر درمان های دارویی، بی حرکتی و فیزیوتراپی در بهبود شما موثر است. این پمادها را می توانید از داروخانه و بدون نیاز به نسخه تهیه کنید. پیش از استفاده از پماد لازم است که پوست محل را تمیز کنید و بهتر است که پس از استفاده از آن را برای چند دقیقه بمالید تا کاملا جذب پوست شود و سپس روی آن ناحیه را با یک پارچه مانند باند کشی ببندید. انجام این کار سبب افزایش جذب و اثر بخشی بهتر پماد می شود.

درمان ورم پا

 تقریباً همه افراد در طول زندگی خود دچار تورم پا می‌شوند. به طور کلی تورم پا به ویژه پس از پیاده روی و ایستادن طولانی طبیعی است و بهترین راه حل برای رفع این مشکل استراحت کردن و قرار دادن پا در سطحی بالاتر از قلب است. گاهی اوقات تورم پا یک علامت هشدار مبنی بر بروز یک اختلال جدی است. انواع مختلفی از پماد موضعی وجود دارند که به کاهش تورم پا کمک می‌کنند.

علل ادم و ورم پا عبارت‌اند از:

گرما

 بعضی از افراد متوجه می‌شوند که پاهای آن‌ها در هوای گرم کمی متورم می‌شوند. معمولاً در این موارد جایی برای نگرانی نیست و نیازی به درمان ندارد.

تروما و ضربه

شایع‌ترین صدمات پا و مچ پا که موجب تورم می‌شود شامل رگ به رگ شدن مچ پا، پارگی تاندون و شکستگی‌ها هستند.

آرتروز

آرتروز یا التهاب مفاصل می‌تواند باعث تورم موضعی در پا یا مچ پا شوند. استئوآرتریت نوع شایعی از آرتروز یا التهاب مفصل است که ممکن است گاهی منجر به ایجاد ورم در مفصل گردد. نقرس نیز بیماری است که معمولاً باعث بروز درد شدید، قرمزی و ورم در مفصل شست پا می‌شود.

مشکلات وریدی: واریس یا رگ‌های عنکبوت

اختلال در رگ‌های پا اغلب می توانپ باعث تورم در اندام تحتانی ‌شود.

لخته خون: ترومبوز ورید عمقی (DVT)

لخته شدن خون در پا می تواند سبب درد و تورم در قسمت پایین پا شود. این اختلال به عنوان ترومبوز ورید عمقی (DVT) شناخته می‌شود، که می‌ تواند عوارض خطرناک و جدی برای بیمار داشته باشد و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

عفونت 

عفونت پوستی یک دلیل برای تورم است که معمولاً با درد و قرمزی همراه است. تورم غالباً به علت عفونت ناخن فرورفته در گوشت انگشت پا (انیکوکریپتوز)، عفونت بین انگشتان پا و انواع شدید پای ورزشکار (نوعی مرض قارچی انگشتان) مشاهده می‌شود.

بارداری 

ورم در مچ پا و پایین پا در دوران بارداری، امری شایع است. این وضعیت به دلیل عواملی چون هورمون‌های حاملگی، افزایش حجم مایعات در رگ‌های خونی و بزرگ شدن رحم ایجاد می‌شود. این عوامل با اعمال فشار روی رگ‌هایی که خون را از پاها حمل می‌کنند، گردش خون پاها را متاثر می کنند. پس از زایمان نیز تورم در پاها ممکن است ایجاد ‌شود که ممکن است تا چند روز پس از زایمان ادامه یابد.

بیماری‌ها 

شرایط و بیماری‌هایی که باعث تورم می‌شوند و هر دو پا را به یک اندازه تحت تأثیر قرار می‌دهند شامل بیماری‌های قلبی، بیماری های کلیوی، بیماری های کبدی، آپنه مزمن خواب و عوارض ناشی از دیابت می ‌باشند. سندرم قبل از قاعدگی (PMS) نیز یکی از علل شناخته شده‌ی ورم در مچ پا و کف پا است.

داروها

برخی از داروهای تجویزی می‌توانند باعث ورم  کردن پاها شوند که هر دو پا را به‌ طور یکسان تحت تأثیر قرار دهند. این داروها شامل قرص‌های ضد بارداری یا داروهای جایگزین هورمون استروژن، داروهای تستوسترون، داروهای کورتیکواستروئید و سایر داروهای ضدالتهابی مانند NSAIDها، داروهای خاص فشار خون، و داروهای دیابت Avandia و Actos هستند. مصرف الکل نیز می‌تواند باعث ورم کردن هر دو مچ پا یا روی پاها شود.

علائم ورم پا

علائمی که اغلب با ورم  کردن پا همراه است عبارت‌اند از:

درد پا

بی‌حسی پا

قرمزی یا تغییر رنگ

راش پوستی

خارش

زخم

تپش قلب

تنگی نفس

انواع پماد برای درمان ورم پا

پمادها و ژل های موجود در داروخانه ها که برای کاهش ورم و درد مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر هستند:

۱. ژل پیروکسیکام

ژل پیروکسیکام پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gelpiroxicam 300x156 - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

پیروکسیکام یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است. اغلب از آن به عنوان “ضد التهاب” یا گاهی “NSAID” یاد می‌شود. تاثیرگذاری این ماده با جلوگیری از تولید برخی مواد شیمیایی طبیعی در بدن است که باعث درد و التهاب می‌شوند. در صورت مالش ژل پیروکسیکام به پوست روی ناحیه آسیب دیده، درد و تورم مفاصل و عضلات کاهش می یابد. برای درمان روماتیسم (درد و التهاب در استخوان‌ها، عضلات یا مفاصل)، رگ به رگ شدن، کشیدگی و آرتروز خفیف مفاصل (زانو، مچ دست، مچ پا و غیره) از پیروکسیکام استفاده می‌شود.

قرص یا کپسول خوراکی پیروکسیکام را نیزمی توان مصرف کرد. شکل تزریقی پیروکسیکام نیز وجود دارد.

وقتی پیروکسیکام به عنوان ژل روی پوست قرار می‌گیرد، به جای اینکه روی تمام بدن تأثیر بگذارد، فقط در ناحیه‌ای که آن را استفاده کرده‌اید اثربخش است. این ماده از پوست شما جذب می‌شود و سپس در مناطقی از بدن که التهاب دارند (به عنوان مثال عضله) در اعماق بدن حرکت می‌کند. استفاده از ژل موضعی به این معنی است که مقدار کمی از پیروکسیکام در بدن شما باقی می‌ماند. این به نوبه خود به این معنی است که احتمال اینکه شما عارضه جانبی دارو داشته باشید بسیار کم است. ضد التهاب‌های موضعی مانند پیروکسیکام برای بزرگسالان تجویز می‌شود به طور کلی برای استفاده در کودکان مناسب نیست.

۲. ژل دیکلوفناک

ژل دیکلوفناک پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gel diclofenac 300x250 - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

دیکلوفناک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است. دیکلوفناک با جلوگیری از تولید مواد شیمیایی که باعث درد و التهاب می‌شوند، عمل می‌کند. در مواقعی که از درد و تورم ناشی از رگ به رگ شدن، کمردرد یا آرتریت رنج می‌برید، می‌توانید از دیکلوفناک موضعی  بر روی قسمتی که دچار درد و التهاب است بمالید و درد آن قسمت را التیام دهید.

هنگامی که ژل دیکلوفناک را بر روی پوست خود استفاده می‌کنید، به جای تاثیر گذاشتن روی تمام بدن ، به صورت موضعی روی آن قسمت اثر می‌کند، به پوست شما جذب شده و به سمت مناطق عمیق‌تر و ملتهب بدن شما ( به عنوان مثال ، عضله) ، حرکت می‌کند. زمانی که برای تسکین درد از دیکلوفناک موضعی استفاده می‌کنید، دوز کمتری از دارو را دریافت کرده و عوارض جانبی این دارو در بدن شما کم‌تر است.

ژل دیکلوفناک با یا بدون نسخه در داروخانه‌ها در قایل تهیه است. ژل دیکلوفناک برای استفاده توسط بزرگ‌سالان و کودکان بالای ۱۴ سال مناسب است.

۳. پماد موضعی متیل سالیسیلات

پماد موضعی متیل سالیسیلات پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gel metedic - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

پماد متیل سالیسیلات (Methyl salicylate) از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است که برای تسکین موضعی دردهای عضلانی یا مفاصلی و از بین بردن التهاب موضعی بکار می رود. متیل سالیسیلات محصول طبیعی انواع زیادی از گیاهان از جمله گیاهان برگ سوزنی است. توجه داشته باشید که متیل سالیسیلات، مخصوصا اگر خورده شود، ممکن است اثر سمی داشته باشد. از این خاصیت گیاه برای دفاع استفاده می کند.

مکانیسم اثر

متیل سالیسیلات ابتدا با خنک کردن پوست و سپس گرم کردن آن عمل می کند. این پماد اثرات بی حس کنندگی موضعی و ضد دردی در منطقه آسیب دیده ایجاد می نماید. احتمالا عمل خنک کنندگی و گرم کنندگی آن با انتقال سیگنال های درد از طریق اعصاب مداخله می نماید.

فارماکودینامیک

متیل سالیسیلات باعث کاهش درد عضلانی-اسکلتی در ماهیچه ها، مفاصل و تاندون ها می شود و موجب تحریک و قرمزی پوست به دلیل اتساع مویرگ ها و افزایش جریان خون می شود. این دارو از نظر دارویی مشابه آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است؛ اما به عنوان یک عامل موضعی عمدتا موجب قرمزی و تحریک پوست می شود. اعتقاد بر این است که اثرات ضد آزردگی آن به دلیل ایجاد حس گرمایی است که بر روی پوست ایجاد می کند.

فارماکوکینتیک

تقریبا 12 تا 20 درصد از ترکیب متیل سالیسیلات موضعی ممکن است به صورت سیستمیک از طریق پوست سالم و ظرف مدت 10 ساعت پس از مصرف جذب شود که این میزان تحت شرایط مختلف مانند  مقدار سطحی که دارو روی آن قرار می گیرد و pH  آن محل متفاوت است.

فراهمی زیستی پوستی آن حدود 11.8 تا 30.7 درصد است. در ارزیابی بالقوه مصرف خوراکی سالیسیلات ها، به نظر می رسد که فراهمی زیستی 100٪ باشد.

۴. پماد رزماری

پماد رزماری پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gel rozmari - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

رزماری یکی از گیاهان دارویی معطر، چوبی و همیشه سبز با گل های صورتی، سفید، آبی یا بنفش و برگ هایی سوزنی شکل است. این گیاه یک ماده ضد درد است که به شکل موضعی در قالب مرهم یا خمیر روی قسمت دردناک بدن مورد استفاده می گیرد. گاهی نیز به شکل خوراکی مصرف قرار می شود. رزماری به عنوان یک مسکن درد برای قسمت هایی که دسترسی به آنها دشوار است مانند سر دردها به کار گرفته می شود. به راستی، استعمال رزماری از محبوب ترین راه های تسکین درد های میگرنی است.

مالش عصاره گیاه رزماری روی قسمت شقیقه ها یا بوییدن عطر رزماری باعث کاهش شدت درد میگرن می شود. رزماری همچنین یک ماده ضد التهابی در بدن است. کارنوسیک اسید و کارنوسول دو ماده ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قدرتمند موجود درگیاه رزماری هستند و التهاب در رگ های خونی، عضلات و مفاصل را کاهش می دهند. از این جهت، رزماری درمانی کارآمد برای شرایطی مانند ورم مفاصل، نقرس، فشار خون و جراحت هایی با منشاء تحرکات بدنی یا درد های جراحی به حساب می آید.

 گیاه رزماری به صورت موضعی یا خوراکی برای اثرات ضد التهابی مورد استفاده قرار می گیرد. افزون بر این مسئله، رزماری باعث کاهش التهاب در سیستم قلبی و عروقی شده و به بهبود سلامتی قلب و پیشگیری از انسداد رگ ها کمک می کند. رزماری به عنوان یک تحریک کننده برای بدن می باشد و جریان خون و تولید گلبول های قرمز را تقویت می کند و این جریان باعث می شود که اکسیژن رسانی بهتر و سریع تر به مناطق حیاتی بدن و اندام ها انجام شده و فعالیت های متابولیک در این قسمت ها بهبود یابد. این امر سبب حرکت مواد مغذی به سمت سلول هایی که نیاز به ترمیم دارند گشته و باعث تحریک برای بازسازی می شود.

۵. ژل ضد درد مینرال آیس

ژل ضد درد مینرال آیس پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gel mineral ice - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

“ژل ضد درد مینرال آیس بی.ام.اس” با اثرگذاری آگونیستی بر رسپتورهای کاپا اوپیوئید و نیز فعال سازی کانال های یونی، خواص درمانی ضد درد موضعی خود را اعمال می نماید. این محصول از مواد اولیه با پایه گیاهی تولید شده وعاری از هرگونه سمیت و عوارض جانبی پس از مصرف می باشد. مکانیسم جذب وتسکین درد به صورت موضعی و در سطح پوست بوده و به همین علت هیچگونه جذب کبدی را در پی نخواهد داشت. استفاده از روش سرما درمانی به دلیل عدم وجود عوارض جانبی و عدم جذب کبدی به عنوان یکی از جدیدترین روش های تسکین درد در دنیا مورد تأیید پزشکان می باشد.

به مقدار کافی از “ژل ضد درد مینرال آیس بی.ام.اس” (یک دوز مصرفی ۵ تا ۶ گرمی) روی محل مورد نظر قرار داده تا جذب کامل ماساژ دهید در فاصله ی ۲ تا ۳ دقیقه مکانیسم اثرصورت می پذیرد.

“ژل ضد درد مینرال آیس بی.ام.اس” به جهت نفوذپذیری ایده آل و جذب سریع و موضعی باعث تسکین سریع درد می شود، این محصول سال ها است به صورت های متنوع ژل، کرم، پماد،اسپری و انواع پد در تمام نقاط جهان در دسترس بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

۷. پماد تالنتین

پماد تالنتین پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - talntin - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

پماد تالنتین یک فرآورده گیاهی تولید شده توسط شرکت سهامی لابراتوار های رازک می باشد که اثرات ضد التهاب و ضد درد داشته و به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت داروسازی رازک که به عنوان یکی از پیشگامان صنعت دارو سازی در کشور شناخته می شود، در تهیه این پماد از عصاره خشک گیاه دویلس کلاو استفاده کرده است.

پماد تالنتین رازک را می توان برای کنترل درد ناشی از آرتروز (استئوآرتریت)، درمان زانو درد ایجاد شده در اثر التهاب مفصل، کاهش التهاب و درد ناشی از روماتیسم، بهبود کمر درد و درمان ورم و التهاب تاندون ها به کار برد. به این منظور کافی است تا چند مرتبه در روز، هر بار مقدار مناسبی از پماد تالنتین رازک را بر روی نواحی که دچار درد، ورم، سفتی و یا خشکی می باشند قرار داده و سپس به آرامی بمالید تا جذب گردد.

اثرات ضد التهابی این پماد ناشی از گلیکوزید های ایریدوئید (هارپاگوسید) موجود در گیاه دویلس کلاو می باشد. ام اس ام موجود در پماد تالنتین نیز دارای خاصیت ضد التهاب بوده و قابلیت نفوذ به بافت پوست و افزایش جذب مواد همراه خود را دارد. گلوکزامین یکی دیگر از مواد طبیعی به کار رفته در تهیه این پماد است که محرک تولید پروتئوگلیکان ها (اجزای اصلی بافت غضروفی مفاصل) می باشد.

توجه داشته باشید پماد تالنتین رازک فقط جهت استعمال موضعی تهیه شده است و می بایست از تماس آن با چشم، دهان و سایر سطوح مخاطی خودداری نمایید.

۸. ژل موضعی عضلات و مفاصل ریلنس مدل R.Gel

ژل موضعی عضلات و مفاصل ریلنس مدل R.Gel پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gel realance - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

ژل ریلنس از طریق چند مکانیسم باعث کاهش درد، التهاب و رفع گرفتگی های سیستم عضلانی مفصلی می گردد. مکانیسم اول بوسیله منتول موجود در ترکیب عصاره نعناع باعث تحریک اعصاب گیرنده حس سرما در پوست می گردد و همزمان اعصاب ویژه حس درد را سرکوب می نماید. مکانیسم دوم از طریق کامفر اعمال می گردد. این ماده دارای اثر دوگانه ایجاد گرما و سرما در محل دردناک می باشد.

این عمل باعث تحریک گردش خون موضعی و به دنبال آن کاهش درد و التهاب و رفع گرفتگی های موضعی عضلات می گردد. مکانیسم سوم حاصل عملکرد اوژنول موجود در عصاره میخک است که دارای خواص فوق العاده ضد التهاب و درد می باشد. اوژنول مانع از انتشار cox2 پروتئین فعال کننده التهاب می شود. اثر اوژنول قابل رقابت با داروی موثری چون سلکسیب (celecoxib ) می باشد.

مکانیسم چهارم حاصل وجود عصاره رزماری در ترکیب می باشد که این عصاره از طریق دو ماده موثره کارنوزیک اسید و اورسولیک اسید باعث مهار فعالسازی و ترشح سیتوکین ها درسلول های بی و تی ( B cells و T cells) و ماکروفاژها می شوند و از این طریق ایجاد التهاب و درد را کنترل می نمایند. مکانیسم پنجم وابسته به وجود دو ماده موثر هلنالین و فارادیول مونواستر موجود در عصاره آرنیکا (گل همیشه بهار کوهی) می باشد که به صورت انتخابی باعث مهار فاکتور NF-KB می شود.

این عملکرد نقش کلیدی در تنظیم واکنش های التهابی بدن دارد.مکانیسم ششم اثر ضد درد و التهاب حاصل از وجود عصاره گزنه در ژل ریلنس می باشد که از طریق ماده موثر بتاسیتوسترول اعمال شده و نقش مهمی در کنترل التهابات ناشی از بیماری های مزمن دارد.مکانیسم هفتم اثر متیل سالیسیلات می باشد که محصول طبیعی انواع زیادی از گیاهان برگ سوزنی می باشد. اثر ضد درد موضعی متیل سالیسیلات با متوقف کردن عامل تکانه درد اعمال می شود. همچنین این ماده مهار کننده آنزیم سیکلواکسیژناز نیز می باشد.

۹. پماد کپسایسین

پماد کپسایسین پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gel capsaicin 300x169 - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

کرم کاپسایسین یا کرم فلفل با کاهش یک ماده طبیعی در بدن (ماده P) که به انتقال سیگنال های درد به مغز کمک می نماید، عمل می کند. ترکیب موجود در کرم کپسایسین یا کرم فلفلبرای بهبودی موقت دردهای ناشی از آرتریت روماتوئید ، استئوآرتریت و نورالژی هایی همچون دردهای بعد از بیماری زونا (Post herpetic neuralgia) یا نوروپاتی دردناک دیابتی استفاده می شود. همچنین تحقیقات ثابت کرده است که کاپسایسین در درمان بیماری هـایی چون پسوریازیس، ویتیلیگو ،خارش های مقاوم ،نورومای ناشی از برداشتن سینه (Postmastectomy neuroma) یـا درد قطـع عضو (سنـدرم فانتـوم) و همچنین وستیبولیت ولـوار (vulvar vestibulitis)، Apocrine Chromhidrosis  و Reflex Sympathetic dystrophy به کـار می رود. عوارض جانبی معمول این دارو شامل سوزش ،گرمی ،خارش ،قرمزی در ناحیه مورد مصرف و سرفه و تحریک دستگاه تنفسی در اثر استنشاق باقیمانده ذرات کرم می باشد.

۱۰. پماد رهامین

پماد رهامین پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gel pahamin - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

پماد رهامین رها به عنوان پماد موضعی برای کنترل درد مفاصل و رفع التهاب بر روی مفاصل و عضلات استفاده می‌شود. ترکیبات بسیار موثر این محصول، رماتیسم مزمن و آسیب‌های پوستی را درمان خواهد نمود. همچنین درد مفاصل و کوفتگی عضلات و درد در استئوآرتریت و اختلالات رماتیسمی را تسکین خواهد بخشید. این محصول حاوی مواد موثر گلوکزآمین سولفات و متیل سولفونیل متان و عصاره خشک دویلس کلاو است. همچنین رهامین حاوی روغن هسته انگور، کندر، گل مغربی، روغن نعنا، کامفر و منتول است.

۱۱. کرم ضد درد، ضد التهاب و ضد کبودی دمو لافارر

کرم ضد درد، ضد التهاب و ضد کبودی دمو لافارر پماد برای پیچ خوردگی مچ پا - gel demolafareer - پماد برای پیچ خوردگی مچ پا

دمو، کرم ضد درد، ضد التهاب و ضد کبودی لافارر، قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین محصول لاین ضد درد لافارر است. این محصول حاوی عصاره‌های گیاهی آرنیکا، رزماری، بابونه و آلوئه‌ورا، روغن بادام، ویتامین‌های A، E و B7/8 (بیوتین)، اولئانولیک اسید، آلفابیزابولول، آپیژنین و گلیسیرین بوده و عصاره گیاه آرنیکا (گل همیشه بهار کوهی) موجود در آن، عامل اصلی در برطرف کردن کبودی ناشی از ضربه است. این محصول با بوی ملایم و بافتی سبک، به راحتی در هر نقطه از بدن (حتی به دور چشم) که دچار درد، التهاب و کبودی شده قابل استفاده بوده و در مدت زمان کوتاهی این عوارض را التیام می‌بخشد.

پمادهای تسکین دهنده درد ضد التهاب NSAIDs

در ساعات اولیه پس از پیچ خوردگی مچ پا که احتمالا درد و تورم در اطراف مفصل و قوزک پا وجود دارد، استفاده از ژل پیروکسیکام، دیکلوفناک و سالیسیلات موضعی برای برطرف شدن علایم گزینه مناسبی است. پیروکسیکام، دیکلوفناک یا سالیسیلات جزو داروهای تسکین دهنده درد ضد التهاب هستند که به ضد دردهای NSAIDs معروف هستند. این داروها با جلوگیری از تولید عوامل شیمیایی ایجاد کننده درد و التهاب سبب بهبود علایم بیمار می شوند. استفاده موضعی این داروها روی محل بدون ایجاد عوارض داخلی ناشی از مصرف خوراکی دارو (مانند عوارض گوارشی) سبب تسکین درد می شوند. شما می توانید ۳ یا ۴ بار در روز از این پمادها استفاده کنید.

پماد پا بر پایه گیاهی

پماد هایی نظیر پماد رزماری نیز برای تسکین درد ناشی از پیچ خوردگی مچ پا مفید است. پماد رزماری حاوی اسانس گیاه رزماری، کامفر و منتول است. زمانی که پماد رزماری روی محل درد و آسیب اعمال می شود گردش خون موضعی را افزایش می دهد و موجب گرمی و داغی موضع و تسکین درد می شود.

پماد کپسایسین نیز جزو پمادهای ضد درد موضعی است. ترکیب موجود در فلفل که به آن طعم تند و آتشین می دهد، کپسایسین نام دارد. این ترکیب اثر خوبی در تسکین درد دارد.  کپسایسین به صورت موقت از انتقال درد به مغز جلوگیری می کند. عوارض جانبی این پماد معمولا شامل: سوزش، خارش، قرمزی است که معمولا کوتاه مدت هستند و با ادامه مصرف برطرف می شوند. برای بهبود درد ناشی از پیچ خوردگی مچ پا می توانید روزانه ۳ بار از این پمادها روی محل استفاده کنید.

کلماتی که برای این مقاله جستجو میشود :

پماد برای ورم پا
پماد برای ورم پا بر اثر ضربه
پماد برای ورم پا نی نی سایت
پماد برای ورم پا در اثر ضربه
کرم برای ورم پا
پماد برای ورم مچ پا
پماد برای درد و ورم پا
پماد ضد ورم پا
پماد رفع ورم پا
بهترین پماد برای ورم مچ پا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری؟ با ما گفتگو کن