خدمات مادرمان های خانگیدرمانهای فیزیوتراپیفیزیوتراپی کمرفیزیوتراپی گردن

نقش پیلاتس ریفرمر در درمان فیزیوتراپی

 رویکردهای نوآورانه درما‌ن: نقش پیلاتس ریفرمر در فیزیوتراپی

هنگامی که آسیب دیده اید و در حال بهبودی  هستید، یافتن تعادل مناسب بین استراحت و انجام ورزش بسیار مهم است.

به همین دلیل است که ما در کلینیک فیزیوتراپی دکتر راستگو پیلاتسریفرمر را برای تکمیل درمان مراجعین به مجموعه خود اضافه کرده ایم .

نقش پیلاتس ریفرمر در فیزیوتراپی  - 1 - نقش پیلاتس ریفرمر در درمان فیزیوتراپی

پیلاتس با حرکات کنترل شده، مقاومت قابل تنظیم، و تمرکز بر افزایش قدرت عضلات مرکزی، بهبود انعطاف پذیری و ارتقای تعادل عضلانی، می تواند یک روش موثر و ملایم با فشار کم برای کمک به بهبودی شما باشد.

در این مقاله، مزایای تمرین پیلاتس در هنگام آسیب دیدگی و چگونگی کمک به بهبودی شما را بررسی خواهیم کرد.

پیلاتس ریفرمر چیست؟

پیلاتس ریفرمر نوعی وسیله ورزشی است که برای انجام تمرینات پیلاتس استفاده می‌شود.

این وسیله توسط جوزف پیلاتس، بنیانگذار تکنیک پیلاتس، طراحی شده است و به منظور تقویت عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری و بهبود تعادل بدن استفاده می‌شود.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، پیلاتس ریفرمر شامل یک تخت بزرگ  و دارای صفحه‌ای حرکتی است که با استفاده از فنرها و کابل‌ها مقاوت ورزش ها توسط آن قابل تنظیم است.

این تجهیزات به افراد این امکان را می‌دهد تا در حین انجام تمرینات به تعادل و کنترل بدن خود کمک نموده و عضلات را به‌طور یکنواخت تقویت کنند.
استفاده از پیلاتس ریفرمر به عنوان یک روش موثر برای تقویت عضلات بدن و افزایش انعطاف‌پذیری شناخته شده است.

پیلاتس ریفرمر امکان انجام تمرینات متنوعی را فراهم می‌کند که به‌طور مستقیم بر روی عضلات مختلف بدن تأثیر مثبت می‌گذارد.

علاوه بر این، استفاده از پیلاتس ریفرمر می‌تواند به بهبود تعادل و کنترل بدن کمک کند و باعث بهبود قدرت عضلات مرکزی بدن و استقامت عضلات شود.

بنابراین، این تجهیزات می‌تواند به افرادی که به دنبال یک روش موثر برای تقویت عضلات و بهبود وضعیت فیزیکی خود بدون بروز آسیب های ورزشی هستند، مفید باشد.

- 2 - نقش پیلاتس ریفرمر در درمان فیزیوتراپی

پیلاتس ریفرمر چه فرقی با پیلاتس ساده دارد؟

پیلاتس ریفرمر یک وسیله تمرینی پیشرفته است برای مقایسه، پیلاتس ساده بیشتر بر انجام تمرینات بدون استفاده از وسایل تمرینی تمرکز دارد و بعضاً برای مبتدیان مناسب‌تر است.

هر دو روش از تناسب اندام و بهبود وضعیت فیزیکی کمک می‌کنند، اما اگر هدف شما افزایش چابکی، قدرت و استحکام عضلات است، پیلاتس ریفرمر می تواند در زمان کوتاه تر و به شکل موثرتری این هدف را برای شما مهیا سازد.

اجزای تخت پیلاتس ریفرمر

چرا پیلاتس برای تقویت عضلات بعد از آسیب توصیه می شود؟

۱. ورزش کم فشار:

ریفرمر نوعی ورزش کم فشار است که برای مفاصل ملایم بوده و استرس را در نواحی آسیب دیده کاهش می دهد. این مساله سبب می شود که پیلاتس ریفرمر برای افرادی که در حال طی نمودن نقاهت پس از صدمات هستند مناسب باشد، زیرا درد را تشدید نمی کند یا باعث فشار اضافی نمی شود.

۲.حرکات هدایت شده:

در پیلاتس ریفرمر شما  از طریق حرکات کنترل شده و دقیق زیر نظر یک فیزیوتراپیست با تجربه هدایت می شوید. این به اطمینان از انجام فرم مناسبی از تمرین ها  کمک می کند که می تواند منجر به پیشگیری از آسیب بیشتر می شود.

۳. فعال سازی عضلانی ایزوله:

در پیلاتس ریفرمر امکان فعال سازی عضلانی به صورت ایزوله مهیا می شود، به این معناست که ماهیچه های خاصی را می توان بدون وارد کردن استرس غیر ضروری به نواحی اطراف هدف قرار داد. این ویژگی می تواند به تقویت عضلات ضعیف و بهبود تعادل کلی عضلانی کمک کند.

۴. مقاومت قابل تنظیم:

از آنجایی که از فنرها برای ارائه مقاومت قابل تنظیم استفاده می شود، می توانید با حداقل مقاومت شروع کنید و به تدریج با پیشرفت در مسیر توانبخشی، آن را افزایش دهید و تقویت عضلانی ایمن و تدریجی را تجربه کنید.

۵. بهبود دامنه حرکتی مفاصل:

پیلاتس ریفرمر به بهبود انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی مفاصل کمک می کند، که برای بازیابی عملکرد و جلوگیری از سفتی مفاصل و عضلات که اغلب می تواند با بهبود آسیب مرتبط باشد، مهم است.

۶. تقویت عضلات مرکزی بدن:

بسیاری از تمرینات ریفرمر بر درگیری و ثبات عضلات مرکزی تأکید دارند که می تواند برای حمایت از ستون فقرات و ارتقای وضعیت بدنی مناسب در طول ریکاوری بسیار مفید باشد.

۷. هماهنگی عضلات:

پیلاتس ریفرمر بر تقویت هماهنگی عضلات و ارتباط ذهن و بدن تمرکز دارد. این می تواند به بازآموزی الگوهای حرکتی و بازیابی عملکرد عصبی عضلانی بهینه پس از آسیب کمک  شایانی کند.

۸. تمرینات شخصی سازی شده:

در کلینیک فیزیوتراپی دکتر راستگو فیزیوتراپیست های آموزش دیده، تمرینات پیلاتس ریفرمر را برای رفع آسیب های خاص و نیازهای فردی شما تنظیم می کند. آنها می توانند تمرینات را تغییر دهند و روال های شخصی سازی شده برای هدف قرار دادن مناطق آسیب دیده شما ایجاد کنند.

۹. پیشرفت تدریجی:

پیلاتس ریفرمر با بازیابی قدرت و تحرک، امکان پیشرفت تدریجی را فراهم می کند. مقاومت و شدت تمرینات را می توان در طی زمان با پیشرفت فرد تنظیم کرد و اطمینان حاصل کرد که روند بهبودی ایمن و موثر را دنبال می کنید.

۱۰. حرکت ذهنی:

پیلاتس ریفرمر اصلاح کننده ذهن آگاهی است و آگاهی بدن را تشویق می کند. ریفرمر به شما کمک می کند عضلات بدن خود را به هم مرتبط سازید و درک بهتری از محدودیت ها و توانایی های خود پس از آسیب ایجاد کنید.

در کلینیک فیزیوتراپی دکتر راستگو فیزیوتراپیست های واجد شرایط ما در توانبخشی آسیب‌دیدگی مجرب هستند. تیم فیزیوتراپی ما برای ایجاد کلاس‌های پیلاتس ایمن و مؤثر که می‌تواند اهداف سلامتی فردی شما را مهیا کند، با شما همکاری نزدیک دارند. به یاد داشته باشید که هر تجربه توانبخشی منحصر به فرد است و ضروری است که قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید، با فیزیوتراپیست خود مشورت کنید، به خصوص زمانی که در حال بهبودی از آسیب هستید.

- 3 - نقش پیلاتس ریفرمر در درمان فیزیوتراپی

قیمت ورزش پیلاتس ریفرمر چقدر است؟

قیمت ورزش پیلاتس ریفرمر بستگی به نوع و کیفیت دستگاه، مکان و زمان ارائه خدمات، تجربه مربی و خصوصی یا عمومی بودن کلاس دارد. هزینه های مربوط به این ورزش ممکن است بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار توامان در هر جلسه یک ساعته باشد. ارزش افزوده‌ای که ورزش پیلاتس ریفرمر برای سلامتی شما به همراه دارد، معمولاً این هزینه را ارزشمند می‌سازد.

پیلاتس رفرمر برای چه کسانی مناسب است؟

پیلاتس ریفرمر تقریباً توسط هر کسی بدون توجه به سن و صدمات می تواند انجام شود و تمرینات را می توان برای هر بدن تغییر داد.

تمرین های ریفرمر بسیار قابل تنظیم هستند و این مساله سبب می شود که نمرین ها برای مبتدیان تا افراد پیشرفته ایده آل باشد.

بسیاری از ورزشکاران و رقصندگان نخبه از پیلاتس برای کمک در کارهای حرفه ای خود استفاده می کنند، اما ریفرمر برای بهبود وضعیت بدنی (پوسچر) کودک شما یا شانه یخ زده مادربزرگ شما نیز مناسب و مفید است.

تحقیقات تاثیر مثیت پیلاتس را در بهبود بیماران مبتلا به ام اس را نشان داده است.

از آنجا که تمرین های پیلاتس ریفرمر بسیار متنوع هستند، به ندرت دو کلاس دقیقاً یکسان می شوند.

- 4 - نقش پیلاتس ریفرمر در درمان فیزیوتراپی

چگونه پیلاتس ریفرمر به اصلاح گودی کمر کمک می کند؟

تمرین های پیلاتس ریفرمر باعث تقویت عضلات مهمی مانند عضلات مربوط به گودی کمر، عمقی شکم و کمربند شکمی می‌شود. این تقویت عضلات باعث پشتیبانی بهتر از ناحیه کمر می‌شود و می‌تواند به کاهش دردهای مربوط به گودی کمر کمک کند.

علاوه بر این، تمرینات با پیلاتس ریفرمر می‌تواند به تعادل عضلات کمر کمک کند و باعث بهبود قدرت و استقامت عضلات مربوط به گودی کمر شود.

در نتیجه، استفاده از پیلاتس ریفرمر می‌تواند به بهبود وضعیت عمومی گودی کمر و کاهش دردهای مربوط به این ناحیه کمک نماید.

کاربرد پیلاتس ریفرمر در اصلاح قوز پشتی چیست؟

پیلاتس ریفرمر با استفاده از تنش و مقاومت، به اصلاح قوز پشتی کمک می‌کند. با تمرینات منظم و صحیح با پیلاتس ریفرمر، عضلات اطراف استخوان های فقرات تقویت می‌شود و قوز پشتی کاهش می‌یابد.

 این تمرینات همچنین به تعادل عضلات بدن کمک می‌کنند و باعث بهبود قوام و قدرت عضلات می‌شوند. همچنین، با تمرینات پیلاتس ریفرمر درد و ناراحتی های مربوط به قوز پشتی نیز کاهش می یابد.

بنابراین، استفاده از پیلاتس ریفرمر می‌تواند به افراد کمک کند تا قوز پشتی خود را بهبود بخشند و بدنی سالمتر و قوی‌تر داشته باشند.

- 5 - نقش پیلاتس ریفرمر در درمان فیزیوتراپی

آیا می توان پیلاتس ریفرمر را برای درمان اسکلیوز استفاده کرد؟

اسکلیوز یک مشکل اسکلتی است که به صورت خمیدگی  غیر عادی جانبی در ستون فقرات ایجاد می‌شود. درمان این مشکل اغلب شامل ترکیبی از فیزیوتراپی، ورزش و تغییرات در شیوه زندگی است.

یکی از روش‌هایی که برای افراد با اسکلیوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از تمرینات پیلاتس ریفرمر است. این تمرینات به تقویت عضلات و به تعادل اسکلت کمک می‌کنند.

با انجام تمرینات مناسب و با رعایت توصیه‌های فیزیوتراپیست، ممکن است افراد با اسکلیوز توانایی بهبود وضعیت خود را افزایش دهند. اما قبل از شروع هرگونه برنامه تمرینی، بهتر است با پزشک متخصص یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.

چند جلسه باید پیلاتس ریفرمر انجام شود؟

 انجام پیلاتس ریفرمر سه بار در هفته ایده آل است اما حتی اگر فقط بتوانید یک بار در هفته بتوانید تمرین کنید نیز تفاوت را احساس خواهید کرد.

برخی از متخصصین، حدود سه جلسه در هفته توصیه می کند، اما می گویند از آنجا که ریفرمر تمرینی با فشار کم است، حتی می توانید این کار را تا پنج بار در هفته انجام دهید. تعداد جلسات ریفرمر با نظر فیزیوتراپیست با توجه به شرایط شما تجویز می شود.

چه مدت طول می کشد تا نتایج حاصل از پیلاتس ریفرمر را ببینید؟

مدت زمان لازم برای دیدن نتایج تمرینات پیلاتس ریفرمر، متغیر است. برای برخی افراد، احساس تغییرات انعطاف پذیری و قدرت عضلات بدن، در حدود چند هفته تمرین قابل مشاهده است، در حالی که برای دیگران ممکن است تا چند ماه زمان ببرد تا نتایج ملموسی را مشاهده کنند. اما با پایبندی به برنامه تمرینی و توجه به تغذیه مناسب، افراد می‌توانند در زمان کمتری نتایج قابل توجهی از تمرینات پیلاتس ریفرمر ببینند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری؟ با ما گفتگو کن