فیزیوتراپی پافیلم های فیزیوتراپی

فیلم درمان خار پاشنه

ورزش های مفید درمان خار پاشنه

خار پاشنه تجمع کلسیم در زیر استخوان پاشنه است. خار پاشنه در ورزشکارانی که ورزش آنها شامل میزان زیادی دویدن و پریدن می شود و در افرادی که اضافه وزن دارد یا آنهایی که به مدت طولانی می ایستند بیشتر رخ می دهد.
اگر چه خار پاشنه در برخی از افراد بدون ایجاد درد و علامت وجود دارد، در برخی دیگر ملتهب شدن آن می تواند سبب ایجاد درد شود. در اغلب مواقع خار پاشنه همراه با مشکل دیگری به نام پلانتار فاشیاتیس (التهاب فاشیای کف پا) همراه است. در این ویدیو به بررسی علل ایجاد و درمان های خارپاشنه پرداخته می شود. افراد مبتلا به خار پاشنه دردشان همانند یک چاقو یا میخی که با بیدار شدن و ایستادن برروی پا در صبح گاه به کف پایشان فرو می رود، است.
درمان قطعی خار پاشنه و سایر مشکلات مربوط به آن در مرحله اول فیزیوتراپی، استفاده از داروهای ضد التهابی و استفاده از کفش طبی است. داروهای ضد التهاب به ویژه در مواقعی که درد شدید وجود دارد قرص درمان خار پاشنه است.
شاک ویو درمان فوری خارپاشنه است. هزینه شاک ویو خار پاشنه پوشش بیمه ای ندارد و تنها بیمه های تکمیلی هزینه شاک ویو خار پاشنه را تقبل می کنند. هزینه لیزر خار پاشنه نیز تنها توسط بیمه های تکمیلی پرداخت می شود.
از جمله ورزش های مفید درمان خار پاشنه شامل کشش عضلات پشت ساق و کشش فاشیای کف پا می توان اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری؟ با ما گفتگو کن