خدمات مادرمان های خانگیدرمانهای فیزیوتراپیفیزیوتراپی پافیزیوتراپی زانو

آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟

ایا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟‌

اگر اخیراً دچار آسیب دیدگی زانو شده اید، احتمالاً از خود می پرسید که آیا آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد یا خیر. در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بدانید چگونه تا زمان بهبود آسیب، از مفصل خود مراقبت کنید.

علاوه بر این، در اینجا نکاتی در مورد نحوه راه رفتن بدون نگرانی و همچنین نکاتی در مورد آسیب و اینکه چه فعالیت هایی را می توانید یا نمی توانید با پارگی مینیسک داخلی انجام دهید، آورده شده است.

آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟ - 1 - آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟

متخصصان در پاسخ به این سوال که آیا پیاده روی برای پارگی منیسک زانو ضرر دارد یا خیر، می گویند که پیاده روی کوتاه مفید است زیرا ماهیچه ها را تقویت می کند و به بهبودی پس از جراحی کمک می نماید. برای مطالعه در مورد جراحی منیسک زانو می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

آیا برای پارگی مینیسک به جراحی نیاز دارم؟

 با این حال، توجه به جنبه های زیر ضروری است:

در روزهای اول بلافاصله پس از آسیب احتمالا تورم در ناحیه وجود دارد و در این مدت استراحت توصیه می شود.

اگر در چند روز اول مجبور به راه رفتن هستید، باید این کار را با عصا انجام دهید تا بیش از حد به ناحیه فشار وارد نشود و آسیب را تشدید نکند.

پس از کاهش تورم، می توانید با استفاده از زانوبند، پیاده روی های کوتاه حداکثر ۳۰ دقیقه ای را شروع کنید.

همچنین توصیه می شود بعد از جراحی منیسک و طی دوره نقاهت با نظر پزشک یا فیزیوتراپیست خود پیاده روی کنید، اما در صورت شدید بودن درد لازم است که از پیاده روی خودداری کنید.

حرکت باعث تسریع بهبودی منیسک می شود، به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود پس از جراحی در صورت عدم وجود درد حاد، پیاده روی کنید.

به کمک پیاده روی های کوتاه، ماهیچه های این ناحیه قدرت می یابند و اجازه ترمیم به غضروف ها داده می شود و سفتی غضروف و عضله کم می شود.

آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟ - 2 - آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟

حرکات مضر برای منیسک زانو

قبل از اینکه بدانید چه فعالیت هایی را نباید انجام دهید، مهم است که دلایل آسیب دیدگی منیسک پاره شده در جوانان را بدانید. معمولاً پارگی منیسک به دلیل چرخش شدید در ورزش یا حرکت نا صحیح ایجاد می شود. درد معمولا از داخل زانو شروع می شود، اما با گذشت چند روز، انتشار آن به خارج زانو و ملتهب شدن آن طبیعی است.

با پارگی منیسک داخلی، هرگونه تمرینی که باعث درد یا علائمی مانند قفل شدن، کلیک کردن و بی ثباتی می شود باید متوقف گردد. علاوه بر این، در چند روز اول، توصیه می شود که از سرما استفاده کنید، پا را بالا نگه دارید و گاهی اوقات بانداژ کنید. به این ترتیب می توان از تجمع مایع سینوویال (تورم زانو) جلوگیری کرد. حرکات مضر برای منیسک زانو شامل موارد زیر هستند:

  • تغییر ناگهانی جهت یا سرعت حرکت
  • حرکات پرشی
  • اسکات زدن
  • خم کردن های مکرر زانو
  • حرکت لانج یا گام های بلند برداشتن
  • ورزش های برخوردی
  • چرخیدن بدن در حالی که پا روی زمین ثابت است

همانطور که این سوال بسیار متداول است که بدانیم آیا پیاده روی برای پارگی منیسک زانو ضرر دارد، بیماران از جنبه های دیگر نیز سوال می پرسند، مانند اینکه آیا می توانند از پله ها بالا و پایین بروند. در این مورد مهم ترین نکته گوش دادن به بدن است، اگر دردی وجود ندارد مشکلی نیست، اما همواره باید مراقب خم شدن زیاد و چرخش زانو باشید.

اگر قبلاً تحت عمل جراحی منیسک قرار گرفته اید، انجام این حرکات بستگی به نوع جراحی دارد: اگر منیسک ترمیم شده باشد، تا سه ماه نمی توانید از پله ها بالا و پایین بروید. با این حال، اگر منیسکتومی (برداشتن منیسک) باشد، می توانید بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید، البته با احتیاط.

آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟ - 3 - آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟

با پارگی منیسک داخلی چه فعالیت هایی می توانم انجام دهم؟

همانطور که در طول مقاله توضیح داده ایم، مهم ترین چیز این است که از بروز هر گونه نشانه ای از درد جلوگیری کنید. یعنی زمانی که درد ظاهر می شود، تمام فعالیت ها باید متوقف شوند. با این حال، اگر درد چند روز اول از بین رفته است و می‌خواهیم از ضعف عضله جلوگیری کنیم، برخی از فعالیت‌ها وجود دارند که می‌توان بدون ترس از بدتر شدن آسیب انجام داد، مانند:

دوچرخه سواری با در نظر گرفتن یک سری توصیه ها، مانند اطمینان از اندازه دوچرخه، مراقبت از میزان خم شدن و باز شدن زانو، و همچنین بررسی موقعیت زین دوچرخه.

سریع راه بروید، اما همیشه کفش مناسب بپوشید و مراقب باشید که چرخش تند روی زانو نداشته باشید.

دویدن همچنین باید با کفش مناسب و بدون تغییر سرعت ناگهانی انجام شود، زمین باید صاف و نرم باشد و از شیب های سرازیری خودداری شود.

ورزش در آب یا شنا

یوگا، اما مراقب وضعیت های خاص باشید

چگونه با وجود پارگی مینیسک داخلی، زانو را تقویت کنیم؟

برای تقویت زانو با پارگی منیسک داخلی، می توانید یک سری تمرینات را انجام دهید که در ادامه به جزئیات آن ها می پردازیم. با این حال، توصیه می کنیم برای ارزیابی مورد خاص خود و پیشنهاد مناسب ترین درمان، با یک فیزیوتراپیست مشورت کنید. تمریناتی که بیشتر توسط متخصصان توصیه می شود به شرح زیر است:

اکستنشن زانو. روی زمین دراز بکشید و پاشنه پای آسیب دیده را روی یک حوله رول شده قرار دهید تا ارتفاع آن حدود ۱۵ سانتی متر باشد. این وضعیت را حدود دو دقیقه نگه دارید. ۲ یا ۳ بار تکرار کنید

زانوی خود را خم کنید. سعی کنید پاشنه های خود را به سمت باسن خود بیاورید. تا زمانی که درد نداشته باشید می توانید هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید. در حالت ایده آل، به آرامی شروع کنید

آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟ - 4 - آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟

کشش ساق پا. این یک تمرین بسیار موثر است. شما باید رو به دیوار باشید و دستان خود را در سطح چشم ها روی دیوار قرار دهید. یکی از پاهای خود را در پشت پای دیگر بکشید و پای خود را صاف روی زمین نگه دارید در حالی که پای دیگر خم شده است. این موقعیت را برای ۳۰-۱۵ ثانیه نگه دارید

آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟ - 5 - آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟

یک توپ پیلاتس را پشت کمر خود بگذارید و به آن تکیه داده و سپس اسکات انجام دهید

روی زمین دراز بکشید، بالا بردن پا با زانوی صاف را انجام دهید

اینها تمرینات بسیار ساده هستند که کمک بزرگی به بهبودی شما خواهند کرد. اما به یاد داشته باشید که در صورت بروز هر درد، بهترین کار این است که ورزش یا فعالیتی را که انجام می دهید را متوقف کنید.

آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟ - 6 - آیا پیاده روی برای پارگی مینیسک زانو ضرر دارد؟

به طور خلاصه، بهترین کار پس از آسیب دیدگی زانو، استراحت تا زمانی است که تورم کاهش یابد. برای کمک به کاهش تورم، می‌توانید کیسه سرد روی ناحیه قرار دهید، پا را بالا بیاورید و بانداژ کنید. اما زمانی که تورم کاهش می یابد، متخصصان می گویند خوب است که با منیسک داخلی پاره شده راه بروید، زیرا راه رفتن به قوی و سالم ماندن ماهیچه ها کمک می کند. اما فراموش نکنید که این پیاده روی نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد و باید با زانوبند انجام شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری؟ با ما گفتگو کن