خدمات مادرمان های خانگیدرمانهای فیزیوتراپیسایر مطالبفیزیوتراپی کمرفیزیوتراپی مثانه

شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ

شاک ویوتراپی برای درمان نعوظ

شاک ویو تراپی یکی از چند گزینه درمانی برای اختلال نعوظ است. علم پشت این درمان بدون دارو توسط چندین مطالعه پشتیبانی شده است.

به نظر می رسد که شاک ویو درمانی برای کسانی که مبتلا به اختلال نعوظ واسکولوژنیک (یک اختلال عروق خونی است که بر جریان خون در بافت آلت تناسلی تأثیر می گذارد) هستند، بهترین اثر دارد. اثربخشی شاک ویو بر درمان سایر علل اختلال نعوظ باید مورد بررسی قرار بگیرد.

شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ - 2 1 - شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ

شاک ویو تراپی نعوظ

شاک ویو یک درمان غیرتهاجمی در فیزیوتراپی است که سال‌ها در مشکلات ارتوپدی برای کمک به بهبود استخوان‌های شکسته، رباط‌های آسیب ‌دیده و تاندون‌های آسیب‌دیده استفاده شده و می شود.

  شاک ویو همچنین برای بهبود زخم استفاده شده است. استفاده از امواج صوتی پر انرژی هدفمند یا همان شاک ویو، می تواند ترمیم بافت و رشد سلولی را تسریع کند.

نعوظ به جریان خون سالم به بافت آلت تناسلی بستگی دارد. شاک ویو تراپی نعوظ به عنوان راهی برای ترمیم و تقویت رگ های خونی آلت تناسلی و بهبود جریان خون است.

افزایش جریان خون به آلت تناسلی همان هدفی است که درمان های سنتی تر، مانند داروهای خوراکی، از جمله سیلدنافیل (ویاگرا) و تادالافیل (سیالیس) انجام می دهند.

شاک ویو نعوظ چگونه کار می کند؟

شاک ویو تراپی با وسیله ای مانند تفنگ که در نزدیکی نواحی مختلف آلت تناسلی قرار می گیرد انجام می شود. فیزیوتراپیست دستگاه را در حالی که نبض های ملایمی منتشر می کند به مدت حدود ۱۰ دقیقه در امتداد قسمت هایی از آلت تناسلی شما حرکت می دهد. برای انجام شاک ویو نعوظ نیازی به بیهوشی نیست.

شوک های وارد شده توسط دستگاه به آلت تناسلی باعث بهبود جریان خون و بازسازی بافت آن می شود. هر دوی این تغییرات می تواند منجر به نعوظ کافی برای رابطه جنسی شود.

در حال حاضر هیچ توصیه ثابتی برای دوره یا دفعات درمان وجود ندارد.

با این حال، یک مرور و متاآنالیز کارآزمایی‌های بالینی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که رایج‌ترین برنامه درمانی دو بار در هفته به مدت ۳ هفته، پس از آن ۳ هفته بدون درمان و ۳ هفته دیگر درمان دو بار در هفته بود.

تجزیه و تحلیل نشان داد که اثرات شوک ویو تراپی حدود یک سال باقی می ماند.

شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ - 3 1 - شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ

چه کسانی با شاک ویو نعوظ درمان می شوند؟

مانند برخی از انواع دستگاه های پزشکی، هنوز مشخص نیست چه کسی واجد شرایط درمان شاک ویو نعوظ است. در تئوری، هر کسی که اختلال نعوظ مزمن را تجربه می‌کند می‌تواند کاندید این درمان شود، اگرچه تحقیقات فعلی بیان می‌کند که ممکن است برای اختلال نعوظ واسکولوژنیک بهترین عملکرد را داشته باشد.

با این حال، مطالعات در این زمینه مختلط است. یک بررسی روایی منبع مورد اعتماد نشان داد که در حالی که برخی از مطالعات نشان می‌دهند که در موارد خفیف اختلال نعوظ هنگامی که شاک ویو با ترکیبی از درمان‌های دیگر استفاده می‌شود مؤثرتر است، برخی دیگر خلاف آن را نشان دادند، جایی که درمان با امواج  شاک ویو در اختلال نعوظ متوسط تا شدید بهترین کار را داشت.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا کاندیدای این درمان هستید یا خیر این است که با پزشک خود در مورد وضعیت خود صحبت کنید، به خصوص اگر درمان های دیگر موفقیت آمیز نبوده است.

پژوهش ها در مورد شاک ویو نعوظ چه می گویند؟

همان بررسی و متاآنالیز سال ۲۰۰۹ نشان داد که عملکرد نعوظ به طور قابل توجهی با شاک ویو درمانی بهبود یافته است. نتایج در میان مردان مبتلا به اختلال نعوظ واسکولوژنیک بهترین بود.

یک مطالعه آزمایشی نشان داد که در بین ۲۰ مرد مبتلا به اختلال نعوظ واسکولوژنیک، همه پس از ۶ ماه درمان با امواج شوک، عملکرد نعوظ بهبود یافته را تجربه کردند. پیگیری های انجام شده با مردان هیچ اثر نامطلوبی را گزارش نکردند.

خطرات و عوارض جانبی شاک ویو نعوظ

شاک ویو تراپی برای اکثر مردان بدون درد است و همانطور که قبلاً گفته شد، تحقیقات موجود عوارض جانبی اندکی را در صورت وجود، پیدا کرده است.

با این حال، این بدان معنا نیست که این روش صددرصد ایمن است. شاک ویو نعوظ هنوز یک درمان نسبتا جدید است و تحقیقات بیشتری برای تعیین عوارض جانبی، عوارض و اثربخشی طولانی مدت باید انجام شود.

شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ - 4 1 - شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ

دریافت درمان شاک ویو نعوظ

دوره های گاه به گاه اختلال نعوظ طبیعی است. استرس، کمبود خواب، مصرف الکل، یا تغییرات موقت هورمونی، از جمله عوامل دیگر، می تواند حفظ نعوظ را دشوار کند. با این حال، اگر اختلال نعوظ مکرر شد و زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار داد، به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر به شوک ویو تراپی علاقه دارید، بدانید که هنوز یک درمان تجربی است. برخی از پزشکان تا زمانی که تحقیقات بیشتر ایمنی و اثربخشی آن را تایید نکند، نمی‌خواهند از آن استفاده کنند.

با این حال، اگر به دنبال درمان بدون دارو هستید و علاقه ای به روش های تهاجمی ندارید، با اورولوژیست خود در مورد درمان با امواج شوک و جایی که ممکن است چنین درمانی در منطقه شما انجام دهد و در دسترس باشد، صحبت کنید.

به خاطر داشته باشید که پزشک شما همچنین ممکن است توصیه کند که ابتدا یک درمان رایج تر را امتحان کنید. درمان های رایج برای اختلال نعوظ عبارتند از:

داروها: اینها عبارتند از سیلدنافیل (ویاگرا) و تادالافیل (سیالیس)

تغییر سبک زندگی: ترک سیگار، تغییر رژیم غذایی و ورزش کافی ممکن است به مبارزه کمک کند

مشاوره: اگر مسائل روانشناختی، مانند اضطراب، استرس، یا مشکلات رابطه باعث ایجاد این مشکل می شود، صحبت با یک درمانگر یا مشاور ممکن است کمک کننده باشد

درمان بیماری های زمینه ای: شرایط بهداشتی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت می توانند در بروز این بیماری نقش داشته باشند

هزینه های شاک ویو تراپی نعوظ

از آنجایی که شاک ویو درمانی به عنوان یک درمان جدید و پیشرفته در نظر گرفته می شود، بیمه پزشکی احتمالاً این روش را پوشش نخواهد داد. هزینه‌های دقیق ممکن است بسته به ارائه‌دهنده و مکان متفاوت باشد، به طور متوسط ​​۴۰۰ هزار تومان در هر جلسه، هزینه درمان شاک ویو نعوظ است.

بنابراین، اگر یک پزشک یک رژیم دو بار در هفته را برای ۳ هفته در یک زمان توصیه کند، هزینه ها ممکن است به طور بالقوه به حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر هفته برسد.

شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ - 2 2 - شاک ویو تراپی برای درمان نعوظ

سوالات متداول در مورد شوک ویو تراپی برای

چگونه می توانم برای ویزیت شوک ویو تراپی نعوظ برنامه ریزی کنم؟

اگر علاقه مند به برنامه ریزی ویزیت درمان با شوک ویو هستید، ملاقات با یک فیزیوتراپیست متخصص که این درمان را انجام می دهد و دستگاه شاک ویو را دارد را در نظر بگیرید. کلینیک فیزیوتراپی دکتر راستگو مجهز به دستگاه شاک ویو است.

آیا شاک ویو تراپی نعوظ درد دارد؟

در حالی که طبق گزارش‌ها، درمان با امواج شوک بدون خطر است، تحقیقات بالینی کافی در این زمینه برای تعیین اثر این موضوع وجود ندارد. مطالعات منبع معتبر نشان می دهد که شاک ویو درمانی ممکن است برای استفاده های دیگر بدون درد باشد و حتی ممکن است یک روش غیرتهاجمی برای کمک به کاهش درد پس از جراحی باشد.

میزان موفقیت شاک ویو تراپی برای چیست؟

در حالی که میزان موفقیت دقیق ناشناخته است، تحقیق سال ۲۰۱۶ منبع معتبر شامل ۵۰ نفر که شاک ویو دریافت کردند تخمین زده می شود که تا ۶۰ درصد از شرکت کنندگان مزایایی را تجربه کرده اند که تا ۱۲ ماه ادامه دارد. به خاطر داشته باشید که شاک ویو درمانی هنوز برای درمان اختلال نعوظ تایید نشده است و مطالعات بیشتری برای درک اثربخشی بالقوه کامل آن باید انجام شود.

خلاصه

تمایل به درمان اختلال نعوظ که به طور مداوم و در یک دوره طولانی کار کند، تحقیقات را در سراسر جهان تقویت می کند.

شوک ویو تراپی در درمان برخی از مشکلات پزشکی موثر است. در حالی که در حال حاضر یک درمان تایید شده برای اختلال نعوظ نیست، برخی از پزشکان از آن استفاده می کنند.

اگر علاقه مند به دریافت شوک ویو تراپی هستید، ابتدا با پزشک صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر و احتمالاً شما را به فیزیوتراپی ارجاع می دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری؟ با ما گفتگو کن