خدمات مادرمان های خانگیدرمانهای فیزیوتراپیفیزیوتراپی کف لگنفیزیوتراپی کمر

دستگاه ترکشن درمان دیسک کمر

شکستن زنجیرهای درد: تأثیر ترکش کمر بر سلامت فقرات

کشش مکانیکی (ترکشن) چیست؟

کشش ستون فقرات یک روش غیر جراحی برای تسکین درد و رفع مشکلات ستون فقرات است. ستون فقرات ما همواره در معرض فشارهایی در جهت فشرده سازی مهره ها و دیسک های بین مهره ای می باشد. با استفاده از دستگاه ترکشن کمر، یک نیروی کشش کنترل شده بر روی ستون فقرات اعمال می شود.

این روش با استفاده از دستگاه ترکشن، فشار را از مفاصل و دیسک‌های ستون فقرات برمی دارد و به تسکین درد بیمارهای مبتلا به کمردرد و گردن درد کمک می کند.

ترکشن کمر چگونه انجام می شود دستگاه ترکشن کمر - 1 1 - دستگاه ترکشن درمان دیسک کمر

ترکشن کمر چگونه انجام می شود؟

برای انجام ترکشن کمر، شما باید روی تخت مخصوص آن بخوابید. تخت مخصوص ترکشن کمر ادر ناحیه ای که کمر بیمار روی آن قرار می گیرد، قابل باز شدن است. این ویژگی تخت کشش اجازه دور شدن مهره های کمری از با اعمال کشش را می دهد. دو کمربند، یکی در قسمت قفسه سینه و دیگری در بالای لگن شما بسته می شوند.

وقتی اعلام آمادگی می‌کنید، دستگاه کشش روشن می‌شود و با کشیدن آرام کمربند متصل به بالای لگن، کار می‌کند. کمربند دیگر هم بدن شما را در حالی که دراز می‌کشید، روی تخت ثابت نگه می‌دارد.

بار روشن کردن دستگاه، کشش ملایم و ثابت در قسمت پایین کمر برای مدت زمان مشخصی ایجاد می شود. در واقع در حین درمان با دستگاه ترکشن شما فقط باید روی تخت با آرامش بخوابید و لازم نیست کاری انجام دهید.

آیا استفاده از دستگاه ترکشن کمر و گردن می تواند به کاهش درد های کمر و گردن کمک کند؟

دستگاه ترکشن کمر و گردن یک روش درمانی است که با استفاده از کشش و کمک به تسکین دردهای کمر و گردن موثر است. این دستگاه ها اکثراً در مطب های فیزیوتراپی استفاده می شوند و به بیماران در جهت کاهش درد و سفتی کمر کمک می نماید. با اعمال کشش قابل تنظیم بر روی محل آسیب، فضای بین مهره ها باز شده و فشار از روی عصب ها و بافت های موجود در این ناحیه برطرف می شود.

استفاده مداوم از دستگاه ترکشن می تواند به تسریع فرآیند بهبودی و کاهش دردهای مزمن در کمر و گردن کمک کند. البته قبل از استفاده از این دستگاه، بهتر است با پزشک و فیزیوتراپیست خود مشورت کنید تا مناسب ترین روش درمانی برای شما را تعیین کنند.

آسیب هایی که از کشش مکانیکی (دستگاه ترکشن) دستگاه ترکشن کمر - 2 1 - دستگاه ترکشن درمان دیسک کمر

آسیب هایی که از کشش مکانیکی (دستگاه ترکشن) برای درمان آنها استفاده می شود، شامل موارد زیر هستند:

فتق (بیرون زدگی یا پارگی)دیسک:

ترکشن کمر می تواند با کاهش فشار روی مواد فتق دیسک، درد را تسکین دهد و به طور بالقوه درد ناشی از فتق و علائم عصبی را کاهش دهد.

پارگی دیسک کمر

بیماری دژنراتیو (تخریبی)دیسک:

ترکشن می تواند در تغییرات دژنراتیو که در آن دیسک ها ارتفاع و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، کمک کند و منجر به تسکین درد شود.

درد سیاتیک:

کشش می تواند به کاهش فشار روی عصب سیاتیک، که باعث ایجاد درد در پا می شود، کمک کند.

درمان درد سیاتیک بدون جراحی

تنگی کانال نخاع:

در تنگی کانال نخاع، فضای کانال باریک می شود و منجر به فشردگی عصب می شود. کشش می تواند به طور موقت این فشار را کاهش دهد و علائم را تسکین بخشد.

ورزش برای درمان تنگی کانال نخاعی

اختلال عملکرد مفاصل فاست ستون فقرات:

مفاصل فاست کمری، مفاصل کوچکی مابین زواید مهره ها هستند که حرکت ستون فقرات را تسهیل می کنند. کشش می تواند فشار روی مفاصل فاست را کاهش دهد. اختلال عملکرد مفاصل فاست می تواند منجر به درد و محدودیت حرکتی شود.

اسپاسم عضلانی:

کشش می تواند به شل شدن عضلات اطراف مهره های کمری، کاهش اسپاسم عضلانی و درد ناشی از آن کمک کند.

کمردرد مزمن:

برای کمردرد غیر اختصاصی، ترکشن کمر می تواند فشار بر روی ساختارهای آسیب دیده را کاهش دهد و باعث ارتقاء روند بهبود کمردرد شود.

به چند جلسه ترکشن نیاز دارم؟

جلسات ترکشن کمر معمولاً حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. تعداد جلسات بسته به وضعیت بیمار و برنامه درمانی متفاوت است و از چندین بار در هفته تا چند بار در روز متغیر است. پاسخ بیمار به این درمان در طول جلسه برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی درمان کنترل می شود. هر گونه واکنش نامطلوب در پرونده بیمار یادداشت شده و مورد توجه قرار می گیرد.

عوارض ترکشن کمر چیست دستگاه ترکشن کمر - 3 1 - دستگاه ترکشن درمان دیسک کمر

عوارض ترکشن کمر چیست؟

هیچ خطر بلند مدتی برای کشش ستون فقرات وجود ندارد. برخی از عوارض جانبی ممکن است در طول درمان یا پس از آن رخ دهد. برخی از افراد پس از کشش دچار اسپاسم (گرفتگی) عضلانی می شوند. برخی در نواحی تحت درمان درد دارند که البته این عوارض طولانی مدت و خطرناک نیستند.

باید در نظر داشته باشید که کشش ستون فقرات برای همه مناسب نیست. پزشک یا فیزیوتراپیست می توانند بر اساس سابقه پزشکی شما تعیین کند که آیا این خطرات ارزش پاداش های احتمالی را دارند یا خیر.

موارد منع مصرف کشش کدامند؟

کشش ممکن است برای افرادی که مشکلات پزشکی خاصی، مانند پوکی استخوان شدید، شکستگی، عفونت یا بارداری دارند، مناسب نباشد. بنابراین یک ارزیابی کامل قبل از شروع درمان ضروری است.

آیا استفاده از این دستگاه می تواند به بهبود انحنای کمر و گردن کمک کند؟

دستگاه ترکشن، ستون فقرات ستون را کشیده تا فشار را از روی دیسک ها را کم کند. این کار ستون فقرات را صاف می کند و توانایی بدن برای بهبودی آسیب ها را ارتقا می دهد و می تواند به عنوان یکی از روش های کمکی برای اصلاح انحراف ستون فقرات در کنار سایر روش های فیزیوتراپی در نظر گرفته شود.

فیزیوتراپی برای انحراف ستون فقرات

آیا ترکشن کمر باعث درد و ناراحتی می شود؟

اکثر مردم کشش را بسیار آرامش‌بخش عنوان می کنند، اما در برخی از موارد، کشش ممکن است باعث اسپاسم عضلات کمر شوند و در نتیجه درد به صورت موقتی افزایش یابد. البته این درد مدت طولانی ادامه نمی یابد. اکثر فیزیوتراپیست ها آمادگی دارند که این اتفاق در طول یا بعد از درمان رخ دهد.

آیا استفاده از این دستگاه می تواند به تسریع فرآیند بهبودی بیماران با درد های کمر و گردن کمک کند؟

کشش ستون فقرات یک روش غیر جراحی برای تسکین درد و رفع مشکلات ستون فقرات است. ترکشن کمر با برداشتن فشار روی مهره ها و دیسک های بین مهره ای سبب بهبود گردش خون و در نتیجه تسریع روند بهبودی بیمار می گردد.

نتایج کشش ستون فقرات چیست؟

نتایج کشش ستون فقرات شامل تسکین درد، ایجاد راستای مناسب در ستون فقرات و برداشتن فشار از مفاصل کمر است. کشش ستون فقرات عضلات و استخوان های پشت را برای مقابله با اثرات نیروهای فشاری روی فقرات کمک می دهد. در شرایط مناسب، این روش درمانی می تواند به طور قابل توجهی نحوه حرکت و احساس شما را در طول روز را بهبود بخشد.

جمع بندی:

دستگاه ترکشن کمر یک ابزار درمانی با ارزش برای درمان انواع مختلف کمردرد است. ترکشن کمر با کاهش فشار بر ساختارهای ستون فقرات از طریق نیروهای مکانیکی کنترل شده اثر می کند. اثربخشی آن به ارزیابی دقیق بیمار توسط فیزیوتراپیست، انتخاب بیمار مناسب، کاربرد ماهرانه و اجرای درمان به شیوه حرفه ای بستگی دارد. مانند هر مداخله پزشکی، ترکشن کمر باید توسط متخصص آن اجرا شود. فیزیوتراپیست قادر به گنجاندن این درمان در برنامه درمانی بیماران مبتلا به کمردرد برای تسریع روند درمان آنها می باشد.